More from TU:Librarian

Een volle tafel

Wij willen er toe doen / Wij willen het goed doen

Het was leuk, afgelopen dinsdag: de eerste kennismarkt in onze eigen hal. Voor wie er niet bij was, Jan van der Heul heeft mooie foto’s gemaakt. Het was de presentatie van (onder meer) een nieuw fenomeen voor ons, de grassroots. In het begin van 2008 was er een budget, en het idee om ongeveer tien (kleine, innovatieve) projecten op te zettten, op verzoek van de klant. En op 25 november hebben we al een HBO-instaptoets, een Bouwkunde “Wieweetwat”, de aanzet van een beeldbank (met de eerste 8000 dia’s online beschikbaar), Expert search voor de wetenschapsvoorlichters, een externe set in de repository (van IHE), en een Collegerama-filmpje aangehaakt bij TUlib. We willen daar volgend jaar mee verder, in ieder geval met de grassroots. Misschien moeten we de kennismarkt pas over twee jaar weer herhalen, zodat we voldoende vernieuwing brengen.

Leuk, het staat hierboven, is natuurlijk een woord met betekenis. Lees eens de weblog van de rector hierover!  “Alleen leuk schiet tekort”, ik vind dat wel een goede stelling. Wij willen, denk ook eens aan de komende herinrichting naar een Library Learning Centre, meer laten zien dan die nieuwe stoel, en die andere tafel. Het moet duidelijk worden waar wij hier voor staan. Als je nu onder producten en diensten kijkt van de TU Delft, dan staan wij bij documentenservices en kennismanagement. Wat staat er dan bij kennismanagement? Dat wij cursussen aanbieden en vakdatabases bouwen …..

Kijk dan eens (dat krijg je ervan als je ‘s avonds nog wat achter de computer zit) naar de nieuwe persoonlijke pagina’s van de TU-hoogleraren, en hun expertisegebieden. Hier staat “met de site ….willlen wij u graag helpen in het koppelen van de juiste expertise aan uw vraag, idee of wens….”. Dat zou een dienst van ons kunnen zijn! Enfin, deze pagina’s zijn opgezet door marketing&communicatie, en wij hebben daar binnenkort overleg over, dus dat is een goed begin.

Maar we zullen (nog) beter moeten laten zien wat we allemaal hier in dit mooie gebouw ontwikkelen en met de klant bedenken. Onze dienst “kennismanagement” is heel wat uitgebreider dan onder dat kopje “producten en diensten” vermeld staat!

Je verzamelt wat! En dit is maar van de laatste paar maanden!

 

Blog views as per June 25, 2013: 2591. After that date post was migrated to this new url.

Be Sociable, Share!

1 comment

Bij documentenservices denk ik vanuit DM aan:
1. regie/beleid archivering documenten
2. hoe archief aan te leveren, bij wie en wanneer
3. hoe procesmatig om te gaan met mijn documenten met de inzet van ED (ons Decos DMS)
En nog zo wat van die zaken.
Als onze focums voor producten en diensten ‘de student’ is dan zijn deze zaken wellicht minder relevant. Zal hier nog eens over nadenken.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2011 TU Delft